Trei reclame cu idei neinspirate
Într-o lume ideală ar exista numai campanii excelente, cu concepte inteligente, bine executate și cu impact major. Din păcate, în periplul nostru prin universul publicității mai dăm și peste idei mai puțin reușite. În continuare vă vom da trei exemple de reclame recente a căror forță nu e puternică :).
Prima este un print pentru lipiciul Resistol 911, realizat de agenția Y&R din Mexic, unde avem de a face cu o execuție bună, dar care transmite un mesaj confuz. M-am uitat mult și lung ca să înțeleg conceptul folosit, ca să văd legătura dintre mingea de fotbal, niște figurine de porțelan și un adeziv. Este evident că mingea urmează să facă prăpăd, iar adezivul minune e soluția rapidă pentru diminuarea pagubelor, însă ce șanse sunt în viața reală să se întâmple scenariul din reclamă?
A doua reclamă vine din Malaezia și promovează un magazin de încălțăminte pentru femei. Proprietarii magazinului știu că femeile fac cumpărături nu numai din dragoste pentru încălțăminte, dar și ca terapie pentru diverse probleme personale, cu precădere cele de natură amoroasă. Așa că i-au rugat pe cei de la OgilvyAction din Kuala Lumpur să creeze un concept nou care să promoveze “Shoes, shoes, shoes” și noua lor viziune. Rezultatul a fost amuzant, ingenios și un pic ciudat: shoe dating. Magazinul s-a asociat cu agenția matrimonială “Lunch Actually“, astfel că femeile fără un partener stabil obțineau o întâlnire la fiecare pereche de pantofi achiziționată, iar dacă aceasta nu mergea bine, la sfărșit se alegeau cu un cupon de reducere.
Aici nu am multe de criticat, ideea e un pic cam dubioasă, dar amuzantă, iar campania a punctat și la capitolul notorietate în sensul că publicații din toată lumea au preluat știrea cu magazinul malaezian care îmbină cumpărăturile cu romantismul.
Spotul TV pentru site-ul portughez de evenimente sociale vaibater.com îi are ca protagoniști pe modelul Playboy Monica Sofia și pe soțul acesteia din viața reală. Acțiunea se petrece în dormitor, ea e fierbinte și senzuală, el frumos și receptiv, însă deznodământul te cam lasă cu gura căscată. În acest caz ideea e bună și amuzantă, dar nu se potrivește pentru un site de evenimente sociale. Entuziasmul și dorința de a petrece puteau fi redate și altfel. Nu vă mai spun decât că presa a pus deja acest spot la zid, la categoria “Așa nu”.
Trei, Doamne…și ce doamne! (III)
Atuurile fizice, talentul, munca depusă, dar și un dram de noroc au fost cerințe necesare pentru ca trei tinere din România să înceapă o carieră de succes în modelling. Faptul că două dintre ele au reușit să-și impună numele în lumea modei la nivel internațional, le-a permis să facă pasul următor și să-și continue dezvoltarea profesională și în alte domenii artistice.
Cea de-a treia și-a început cariera de fotomodel devreme, pe când era o adolescentă, în Statele Unite, carieră pe care a continuat-o și după mutarea în România. Însă ea și-a dorit mai mult din punct de vedere profesional și, în foarte scurt timp, norocul i-a surâs și s-a lansat în muzică cu ajutorul lui Tom Boxer. Prima încercare de a pătrunde pe piața muzicală din România datează din 2009 când Antonia a marcat prima ei colaborare ca interpretă cu Pink Room pentru piesa Roses on fire, care a atras atenția tuturor asupra ei.
Evoluția ei profesională continuă cu o ascensiune spectaculoasă în prima jumătate a anului 2010 în urma parteneriatului cu Tom Boxer alături de care lansează mai multe melodii de succes. Ultima parte a aceluiași an punctează o altă reușită pentru Antonia, de data aceasta pe plan personal, prin aducerea pe lume a primului copil, o fetiță.
După concediul de maternitate, Antonia revine în forță în 2011 când schimbă registrul muzical care o consacrase și trece de la ritmurile de club la R’n‘B cu piesa Marionette.
Cariera muzicală începută cu dreptul în 2009 se va consolida în următorii ani când interpreta va dovedi că are talent abordând diferite stiluri muzicale în piese cu priză la public. Aceasta, alături de charisma și naturalețea ei au făcut ca publicul să o îndrăgească tot mai mult, iar presa să o alinte cu titulatura de “cea mai frumoasă femeie din România.”
Pasiunea pentru muzică, talentul și munca neîncetată au făcut ca Antonia să devină un nume cu greutate în industria muzicală românească și o prezență constantă în presa glossy. Succesul și pupularitatea cântăreței au făcut ca branduri mari să o curteze pentru a le reprezenta, iar unele au și reușit.
Din acest punct de vedere, anul 2013 este unul de referință pentru interpretă. În sezonul estival, Antonia ne-a îndemnat să ne luăam vara în cap alături de Pepsi și a devenit ambasador de brand pentru gama de machiaj Avon. Parteneriatul dintre artistă și firma de cosmetice a demarat cu turneul “Află culoarea orașului tău!” desfășurat în 45 de orașe din țară și menit să promoveze cel dintâi album al Antoniei.
Colaborarea a continuat în luna septembrie cu lansarea campaniei de toamnă Avon pentru care Antonia a filmat două spoturi și un tutorial, a participat la ședințe foto în Bulgaria și Polonia pentru componenta print și a susținut activ alături de companie lupta împotriva cancerului la sân.
“Avon îți oferă inovația, tu definești frumusețea” este sloganul noii game de machiaj AVON by Antonia.
Între timp, artista a lansat videoclipul pentru mega-hitul Hurricane, un featuring cu Puya, și a încheiat un parteneriat cu Benvenuti. Antonia promovează intens concursul organizat de lanțul de magazine în perioada 01.10.2013 – 20.03.2014. Premiile sunt mai mult decât tentante: 3 autoturisme Mini Cooper și încălțăminte gratuită timp de 10 ani pentru 7 concurenți norocoși.
Încheiem cu multă bucurie acest material cu coperta numărului de decembrie a revistei Elle România care reunește două dintre protagonistele seriei noastre de femei care au pus România pe harta valorilor universale în industria de divertisment.