Facebook Pixel: ce este și cum se instalează

Facebook oferă o serie întreagă de instrumente, iar unul dintre cele mai des utilizate este Facebook Pixel.

Ce este Facebook Pixel?

Facebook Pixel este un cod, care odată instalat pe website, permite monitorizarea corectă a campaniilor Facebook. Practic, poți știi exact câți utilizatori au intrat pe site-ul tău sau câți au cumpărat din magazinul online – acțiuni realizate prin prisma campaniei Facebook pe care o ai în desfășurare la acel moment.

Oricine implementează campanii pe Facebook trebuie să aibă instalat Facebook Pixel. Beneficiile sunt foarte mari, iar introducerea codului pe website se face imediat.

Codul este format dintr-un ID unic de 15 cifre (Pixel ID) și arată ca în imaginea de mai jos.

Cum creezi Facebook Pixel?

Există două modalități prin care se poate genera Facebook Pixel: prin Ads Manager sau prin Business Manager.

Ads Manager

Click pe săgeata din dreapta sus –> Administrează Reclamele/ Manage Ads
Click pe meniul din stânga sus –> Events Manager
Selectează Facebook Pixel –> Creează un pixel/ Create a Pixel
Introdu numele pe care dorești să îl dai Pixelului și link-ul website-ului tău –> Continuă/Create

Business Manager

Click pe meniul din stânga sus –> Setările afacerii/Business Settings
Selectează Surse de date (Data sources) –> Pixeli (Pixels)
Click pe butonul Adaugă (Add)
Introdu numele pe care dorești să îl dai Pixelului și link-ul website-ului tău –> Continuă/Create
Creare Facebook Pixel Business Manager

Dacă ai Business Manager poți crea până la 100 pixeli.

Cum instalezi Facebook Pixel?

După ce creezi Facebook Pixel urmează instalarea lui pe website. Există 3 modalități prin care se poate realiza acest lucru:

Cu ajutorul unei integrări cu un partener (WordPress, Shopify etc.)
Manual – adăugarea codului pixel pe site
Trimite instrucțiunile de instalare printr-un email către un IT-ist

De îndată ce pixelul general este instalat pe website urmează o etapă mai avansată – crearea evenimentelor (events), adică a unor fragmente scurte de cod care urmăresc acțiuni specifice pe website. Poți alege dintre 17 evenimente:

  • Add to basket
  • Add payment info
  • Add to wishlist
  • Complete registration
  • Contact
  • Customize product
  • Donate
  • Find location
  • Initiate checkout
  • Lead
  • Purchase
  • Schedule
  • Search
  • Start trial
  • Submit application
  • Subscribe
  • View content

Așa arată codul care urmează să fie instalat pe site.

Știai că poți să verifici singur dacă Facebook Pixel este instalat corect pe website? Cum?

Cu ajutorul Facebook Pixel Helper – un instrument gratuit, respectiv o extensie Chrome, care indică dacă un website are sau nu pixelul instalat. În plus, dacă pixelul există, dar prezintă erori, acest instrument oferă sfaturi pentru remediere problemelor sau îmbunătățirea performanței.

Pentru a instala extensia Facebook Pixel Helper, click aici.

Odată ce extensia este instalată, în dreapta sus o să apară un icon (o pictogramă specifică).

Accesează website-ul tău și dă click pe icon-ul Facebook Pixel Helper. Pop-ul care se deschide îți va arată ce pixeli și evenimente sunt instalate, dar și dacă ele funcționează cu succes.

Posibile erori la instalare

Pixelul nu se încarcă

Codul pixel este instalat corect pe site, dar nu a funcționat niciodată. Verifică dacă este codul corect.

Codul este pus de două ori pe website

Este identificat un eveniment care nu este standard. Trebuie folosite doar evenimente standard.

Pixelul se activeză de mai multe ori atunci când se încarcă o singură pagină
În mod normal, încărcarea unei pagini declanșează înregistrarea unui singur eveniment. Dacă nu se întâmplă acest lucru, înseamnă că pixelul are mai multe evenimente cu același nume, situație în care trebuie aduse sub un singur eveniment.

ID Pixel este invalid

Accesează Ads Manager – Events Manager și verifică ID-ul pixelului