Twinings și regăsirea de sine
Caută și vei găsi, așa se spune. Am aplicat sfatul și căutând metode pentru a fi zen, am găsit o campanie pe gustul meu, pentru suflet la un produs drag pe care îl recomand cu căldură: ceaiurile Twinings.
Așa am aflat că Twinings este un producător britanic de ceaiuri, cu sediul în Andover, Hampshire și este deținător a două recorduri: pentru cel mai vechi logo folosit fără întrerupere de la înființarea companiei în 1706 și pentru acela că ocupă același spațiu din anul înființării.
Fondatorul este Thomas Twining care a deschis în Marea Britanie prima ceainărie cunoscută oficial, la numărul 216 pe strada Strand din Londra unde se găsește și astăzi, iar logo-ul folosit mereu de atunci, a fost creat în 1787. Astăzi Twinings oferă consumatorilor o varietate de ceaiuri regionale și aromate precum Lapsang Souchong, Lady Grey și Darjeeling, alături de ceaiuri pentru infuzii, cafea și ciocolată caldă.
În septembrie 2011 a fost lansată campania “Twinings’ Gets You Back To You” care constă în spoturi TV, un site și o pagină de Facebook, create în scopul de a strânge sfaturi și anecdote concentrate pe ideea de a lua o pauză de 10 minute, “Taking 10“.
Spoturile TV au fost create utilizând o animație ce îmi amintește de grafica și atmosfera din videoclipurile Enyei și se concentrează pe o femeie ce înfruntă obstacolele din viața ei, simbolizate de mare în primul clip și de un deal în al doilea, pentru a ajunge la final la regăsirea de sine și a echilibrului prin intermediul ceaiului Twinings.
Primul clip, intitulat “The Sea“, a fost lansat la 1 octombrie 2011, fiind urmat de un al doilea, “The Hill” ce poate fi văzut din 4 martie 2012. Potrivit agenției responsabile cu campania, respectiv Abbott Mead Vickers BBDO din Londra, al doilea spot TV a fost realizat folosind aceeași animație delicată și distinctivă și speră să aibă același impact emoțional și succes, la fel cum a făcut și primul clip.
Un punct forte al spoturilor TV este coloana sonoră. Pentru primul clip s-a folosit un remake al formației The Calling pentru piesa “Wherever You Will Go“, în interpretarea lui Charlene Soraia, iar pentru al doilea s-a apelat la artista americană Lissie care cântă o preluare după Fleetwood Mac pentru melodia “Go Your Own Way“.
De asemenea, ambele clipuri au fost produse de Pysop în L.A. și au fost regizate de Kylie Matulick și Paul Kim. Din echipa care a conceput campania, fac parte Diane Leaver, Simon Rice și directorul de creație Paul Brazier, iar ca buget s-a alocat suma consistentă de 5 milioane de lire sterline.
O campanie frumoasă, echilibrată, zen, de nota 10.