Cadbury World – creativitate de ciocolată în scop caritabil

Creștinii de rit catolic se află pe ultima sută  de metri în ce privește pregătirile pentru sărbătoarea Paștelui din acest an.  Lanțurile de magazine și supermarketuri îi așteaptă cu o gamă largă de produse specifice acestui eveniment  pe care ți-e aproape imposibil să le refuzi când vezi implicarea și măiestria celor care le-au creat.

Pentru că în Occident Paștele este cel mai adesea asociat cu misiunea ce revine copiilor de a găsi ouăle de ciocolată ascunse de Iepuraș, selecția de imagini de mai jos este dominată de aceste două simboluri emblematice pentru această sărbătoare. De asemenea, cuvintele ce le descriu cel mai bine, pot caracteriza sugestiv campaniile desfășurate cu ocazia Paștelui catolic: creativitate, ciocolată și caritate.

Din mâinile dibace ale ciocolatierilor de la Cadbury World au ieșit trei ouă de Paște cu dimensiuni impresionante: au un metru înălțime, 50 cm în lățime și o greutate de 57 kg, fiind folosite în total 171 kg de ciocolată Cadbury. Iscusința maeștrilor cofetari reiese și din modelele laborioase, realizate manual, cu care au fost decorate ouăle.

Cele trei minunății de ciocolată au fost create cu scop caritabil, banii obținuți urmând a fi donați unor instituții precum Leukaemia & Lymphoma Research, Acorns Children’s Hospice și fundația Make-a-Wish.

Pregătirile sunt în toi și în redacția Vogue UK care a întocmit o listă cu locurile de unde pot fi cumpărate cele mai inspirate produse și bunătăți de Paște.

Cadbury – de la Creme la Screme Egg de Halloween

Mai e puțin până la Halloween, o sărbătoare foarte populară și așteptată cu entuziasm în fiecare an de cei din Occident și nu numai. Brandurile țin pasul cu consumatorii lor și lansează produse, promoții și campanii cu ocazia fiecărei sărbători mari.

Pentru că de Halloween dulciurile și groaza fac casă bună, Cadbury a decis ca anul acesta să lanseze pentru consumatorii din Canada o campanie în ton cu sărbătoarea, pentru gama Creme Eggs. Astfel, agenția The Hive din Toronto a creat trei spoturi TV în care ouăle de ciocolată sunt cât se poate de înspăimântătoare.

Potrivit Adweek, clipul publicitar intitulat “Last Stand” este un omagiu amuzant adus filmelor Dawn of the Dead și Death Race 2000. Veți fi surprinși de talentul și expresivitatea ouălor de ciocolată ce redau impecabil sloganul ”Get them while you last“.

De altfel, celelalte două spoturi, “They’re here” și “Cornered“, refac scene devenite clasice din filmele cu monștri. Suspansul, urmăririle, râsetele monstruoase și țipetele de groază nu lipsesc din aceste clipuri publicitare pentru Cadbury Screme Egg.

Cadbury Dairy Milk în campania “Gorila”

Campania ”Gorila” este una dintre cele mai populare și eficiente campanii din ultimii 5 ani. Lansată în 2007 de Cadbury Schweppes pentru a promova ciocolata Cadbury Dairy Milk, această campanie are ca element central un spot de 90 secunde al cărui personaj principal este o gorilă.

Pe lângă spotul difuzat la TV și în cinematografe, campania a fost alcătuită din apariții pe panouri și în presa scrisă, din activități de sponsorizare, a avut un impact uriaș în online și a fost elaborată și coordonată de agenția londoneză Fallon care a avut la dispoziție suma de 6,2 milioane lire sterline pentru a duce totul la bun sfârșit.

Amploarea campaniei a fost motivată de necesitatea companiei de a-și reface imaginea și de a recâștiga încrederea consumatorilor săi, după ce o serie de probleme cu produsele Cadbury a afectat reputația acesteia. Astfel, cei de la Fallon au gândit campania din 2007  în jurul ideii de publicitate de  divertisment care să atragă atenția unui segment mai larg de consumatori și care să aibă un impact cât mai mare. Ei au dorit ca rezultatul muncii lor să devină viral, ceea ce s-a și întâmplat ulterior.

Spot-ul cu gorila toboșar a fost regizat de Juan Cabral, cel care a realizat și spoturile cu mingiuțele colorate și cel cu exploziile de vopsea pentru Sony BRAVIA pe care le puteți revedea aici și aici. Deși gorila arată cât se poate de autentic, în realitate actorul Garon Michael a jucat rolul principal și s-au investit mult timp și multă muncă în crearea acestui clip publicitar.

Succesul a fost peste așteptări, astfel spot-ul a fost vizionat pe YouTube de 500.000 ori în prima săptămână, ajungând în prezent la un total de peste 6 milioane de vizualizări. Deși gândită inițial numai pentru Marea Britanie, viralitatea clipului a determinat Cadbury să deruleze campania și în alte țări unde se vorbește limba engleză, respectiv în Canada, Noua Zeelandă, Africa de Sud și Australia. De pe urma acestui succes nu a beneficiat numai Cadbury, ci și Phil Collins al cărui single folosit în spot, “In the Air Tonight”, a înregistrat creșteri ale vânzărilor în acea perioadă.

Iată cum o campanie bine gândită și executată atinge nu numai țintele propuse (promovarea ciocolatei Cadbury Dairy Milk  a crescut vânzările cu 9 procente și reputația companiei a fost restabilită), dar depășește orice așteptări prin succesul repurtat în online și la nivel internațional, este premiată la festivalurile de gen și devine un model de urmat în materie de campanii publicitare.