De ce îmi apar reclame pe Facebook

Reclamele pe Facebook sunt din ce în ce mai utilizate în România. Tot mai multe branduri investesc bugete serioase în promovarea pe rețelele sociale, având în vedere că numărul utilizatorilor crește în fiecare zi.

Într-un articol anterior am vorbit despre cum poți să vezi ce reclame au competitorii tăi pe Facebook. Pe scurt, poți verifica Transparency Page din timeline-ul oricărei pagini sau poți accesa Ad Library pentru a căuta mai ușor orice brand și reclamele lui.

De data aceasta ne punem în locul utilizatorului. O să îți arăt cum poți să verifici de ce te targhetează anumite branduri prin reclamele lor pe Facebook. Dacă brandurile respective fac parte din nișa ta, atunci ai învățat încă un mod prin care să îți „spionezi” concurența.

Reclame Facebook

O postare este o reclamă plătită dacă imediat sub numele paginii apare textul „Sposorizat” (Sponsored).

Nu e un secret faptul că majoritatea antreprenorilor folosesc Facebook și în scop personal. Acest lucru înseamnă că vezi zilnic reclame pe Facebook. Fie că le sesizezi ca fiind reclame sau nu, ele cu siguranță există în wall-ul tău.

Facebook oferă opțiunea de a verifica de ce ești targhetat/ă de branduri în reclamele lor. Puțini sunt cei care cunosc acest lucru, însă dacă dai click pe cele trei buline din partea dreaptă – sus o să găsești „De ce văd această reclamă?” (Why am I seeing this ad?).

În reclama de mai sus, brandul Leonidas Brașov a targhetat persoanele care au vârsta cuprinsă între 18 și 60, care locuiesc în Brașov și care sunt interesate Luxury Goods, Boutiques și Chocolate.

  • why am i seeing this ads
  • facebook interests
  • Facebook colectează date despre vârsta utilizatorilor în funcție de datele de naștere afișate pe profil.

Facebook „atribuie” un oraș principal unui utilizator în funcție de „orașul curent” afișat pe profil. De asemenea, mai ia în considerare orașele în care ți-ai dat check-in sau IP-ul device-ului.

Facebook te „adaugă” în anumite categorii de interese în funcție de paginile și reclamele cu care interacționezi. Dacă de exemplu dai like la multe postări despre dulciuri, cofetărie, ciocolată etc., atunci Facebook te poate adăuga în interesul „Chocolate”.

ȘTIAI CĂ…: Tot pe acest principiu ești targhetat/ă în reclame și atunci când intri pe un website, vezi un produs, apoi surpriză … în newsfeed-ul de pe Facebook îți apare o reclamă cu exact același produs.

Pe scurt, audiențele pe Facebook sunt de următoarele tipuri:
Audiențe personalizate (Custom Audiences) – poți ajunge la acei utilizatori care au accesat website-ul tău, care au interacționat cu pagina de Facebook sau contul de Instagram, care au văzut un anumit video, care au interacționat cu unul dintre evenimentele tale etc.;

  • Audiențe asemănătoare (Lookalike Audiences) – targhetezi utilizatori care au un comportament online asemănător cu publicul tău țintă; poți să crezi audiențe asemănătoare după audiențele personalizate explicate mai sus sau poți crea audiențe asemănătoare bazate pe Facebook pixel;
  • Audiențe salvate – create pe baza datelor demografice și a intereselor.

P.S. Dacă ți-am făcut poftă de praline, știi unde le găsești :D.